W teraźniejszych czasach przewoźnicy kontenerowi w szybkim tempie chcą podnieść ilość transportową, a skutkiem tego idą na wojnę między sobą.
Najogromniejszy kontenerowiec świata nadchodzi (19,000 TEU) budowany na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w listopadzie. , tym samym jego zorganizowania nie pożąda podjąć się byle kto, natomiast pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie fachowa spedycja transportowa.
Olbrzym zdeklasuje obecnych czempionów: Maersk Mc-Kinney Moller, Majestic Maersk, Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).
Chiński armator nie zaprzestanie jednak na pojedynczym egzemplarzu nowego olbrzyma. Razem z nim w Hyundai Heavy Industries realizowane są dodatkowe 4 kontenerowce o takich samych parametrach. Ich długość to 400m, wielkość 30,5m, a szerokość 58,6m.
W pierwszej chwili kontenerowce miały być cokolwiek mniejsze (18,400 TEU), jednak CSL biorąc pod uwagę fracht dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o przyrost wymiaru do 19,000 TEU.
Kontenerowce te będą poruszane elektronicznie nastawnym silnikiem o mocy 77, 200 KM oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Szczególna konstrukcja nadrzędnego motoru pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa, obniżyć głośność, drgania oraz produkcję dwutlenku węgla.
System EcoBallast, wykorzystujący promienie ultrafioletowe, pozwoli wszak oczyszczać ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.
Przekazanie pozostałych 4 statków przewiduje się na 2015 rok.