Problemy z armatorami tanich bander

Problemy z armatorami tanich bander

Problemy z armatorami tanich bander
Problemy z armatorami tanich bander z pewnością ten kontenerowiec do nich nie należy

Pływanie po morzu od zawsze wiąże się z dużym zagrożeniem, jak wielokrotnie pokazała historia nawet najbezpieczniejsze okręty jednak niektórych sytuacjach tonęły. Przed morzem powinno się czuć duży respekt, bo potrafi ono boleśnie skarcić arogancję i lekceważenie. Na każdej jednostce marynarze narażeni bywają na liczne niebezpieczeństwa i obecność szkodliwych czynników. Bez przerwy towarzyszyć im będzie wibracje, wilgoć, hałas i szkodliwe materiały, jest więc zupełnie zrozumiałe, że właśnie ten zawód zalicza się do jednego z cięższych. Bardzo często dochodzą też do tego problemy z samotnością przez wiele miesięcy rejsu i kontaktami z załogą. Coraz większym kłopotem są też różne sztuczki używane przez armatorów w celu jak największego ograniczenia kosztów. Jednostki rejestrowane są w krajach, w których jest bardzo tania siła robocza oraz niskie podatki, jednocześnie w takich przypadkach bardzo trudno jest wyegzekwować właściwe warunki dla zaokrętowanych.

Tymczasem  chociaż w niejednym przypadku raczej nie są uznawane. Przede wszystkim armatorzy będą musieli udzielać członkom załogi bezpłatne pożywienie, zakwaterowanie i opiekę zdrowotną. Liczba pomieszczeń musi być dostosowana do liczby zaokrętowanych osób, rzecz jasna konieczne też jest, aby statek miał taki stan techniczny, aby pływanie na nim rodziło jakieś niebezpieczeństwa. Istotną częścią obowiązków jakie mają armatorzy jest także wypłacanie świadczeń bliskim zaginionych w czasie rejsu członków załogi, a także zapewnienie pełnej opieki w przypadku wystąpienia choroby lub jakiegoś wypadku. Niestety będzie się to wiązało z dużymi kosztami, z tego też powodu coraz częściej spotyka się statki które pływają pod banderami jakiś egzotycznych krajów. Jest to niekiedy niebezpieczne dla pływających na statku marynarzy, bo brakuje tam kontroli oraz przestrzegania. Wypadki zdarzają się dużo częściej, mogą się też pojawiać problemy z wynagrodzeniami i odszkodowaniami.