Os contentores de transporte

Os contentores de transporte w specjalności transporte marítimo sprawny i sprawdzony contentor de transporte przy pomocy pojemnikowców a także wyspecjalizowanych terminali kontenerowych potrzebuje od samych kontenerów oznaczonych parametrów. Przez lata ich użytkowania ustalił się globalny wzorzec i użytkowani certyfikowania, najwybitniej popularnych wielkości, sposobów sztauowania, naprawy, konserwacji, itd. To właśnie optymalizacja usług kontener transport.

W kwestii manewrowania, nowoczesne kontenery buduje się, żeby realizowały następujące żądania (przykład).
W transporcie morskim kontener powinien być zbudowany w taki sposób, ażeby możliwe było przenoszenie jego bez jakichkolwiek trwałych deformacji w trakcie:

a) podnoszenia, pełnego czy pustego, za górne zaczepy narożne, poziomo, z pomocą wyciągarki, umocowanego z pomocą haków, zaczepów bądź klamr.
b) podnoszenia, pełnego bądź pustego, za dolne zaczepy narożne z zastosowaniem lin terminalowych pod dowolnym kątem pomiędzy pionem a także katem 45º w stosunku do poziomu.
c) unoszenie pełnego bądź pustego wózkiem sztaplarką za kieszenie tegoż wózka.

Kontener ma mieć szansa bezpiecznego transportowania. Ma być wykonany tak, aby nadawał się do przemieszczania w następujący sposób:

a) Drogą morską: w prowadnicach na statku w ustawieniu piętrowymdo ściśle określonej liczby poziomów, przy zabezpieczeniu poziomymi oraz pionowymi zawiesiami mocującymi.
b) Transportem drogowym: na platformie lub podwoziu (naczepie) szkieletowym, przy zabezpieczeniu klamrami
c) Koleją: na platformie kolejowej bądź specjalnymi wagonami kontenerowymi przy zabezpieczeniu twistlokami.

Ponadto kontenery (transporte de contentores) mają odpowiadać ściśle obowiązującym standardom w zakresie użycia pożądanych materiałów do ich budowy, określonych wymiarów wewnętrznych jak również zewnętrznych. Określonego reżimu konstrukcji, odporności na warunki atmosferyczne w tym temperaturę wytrzymałości na wstrząsy zapewnia optymalny transport kontenera.

Kontener normalnie zbudowany bywa z ram stalowych napełnionych po bokach blachą stalowa karbowaną poziomo. W przedniej płaszczyźnie kontener zabezpieczony bywa dwuskrzydłowymi drzwiami z blachy stalowej karbowanej pionowo, w tylnej części jednak blachą stalową karbowaną pionowo jak również dachem ze stali tłoczonej, przy czym całość wzmocniona może być kostkami narożnymi. Wszystkie spoiny obszarów zewnętrznych, włączając w to ramę bazową łączone są szwem ciągłym z użyciem CO2.
Wewnętrzna podłoga kontenera może być raz za razem drewniana, skonstruowana z płyt sklejkowych kładzionych podłużnie na profilach poprzecznych pomiędzy szyną środkową podłogi, natomiast kątownikami metalowymi.

Płyty podłogowe są dokładnie przymocowane do każdego z profili poprzecznych przy użyciu wkrętów samomocujących, niemniej jednak powierzchnie wszelkich łączeń, jak również brzegi płyt podłogowych zabezpieczone są substancją uszczelniającą.

então não há restrições, iż wspomniane wyżej parametry dotyczą normalnych gabarytowo i konstrukcyjnie typów kontenerów (najpopularniejsze to 40 i 20-stopowe) w ramach usług contentor de transporte lub kontener transport. W relacji od konieczności i zastosowań czynniki te mogą poddawać się zmianie, lecz stale są one ograniczane przez stosowane na globie bezpieczeństwa transportu morskiego ( transport kontenery ).