Transport kontenerów morskich – właściciel GCT wybuduje terminal w Tajlandii
Hutchison Holdings (HPH) rozpocznie budowę terminala D w tajlandzkim porcie w Laem Chabang w ciągu roku, podała spółka. Przewidujemy rozpoczęcię budowy w ciągu roku, od czasu ukończenia procesu planistycznego – informuje Sanga Sanguansaksri, kierownik działu marketingu, Hutchison Terminal Laemchabang.
Trzy z czterech podstawowych terminali kontenerowych dla eksportu i importu Tajlandii znajdują się w odległości 130 km od Bangkoku.
Hutchison to największy operator w porcie, z operacjami w terminalu A w sekcji A2 i A3, terminalu C w C1 i C2, a także ma koncesję na rozwój i funkcjonowanie terminalu D. Zostało im przyznane sześć koncesji na Laem Chabang przez PAT w 2004 roku.
W 2015 roku , przepustowość na terminalach Hutchisona wyniosła dwa miliony TEU, przy wykorzystaniu przepustowości na poziomie 77%. W strefie Terminala C obsługiwane są większe statki o zanurzeniu 16 metrów.
Władze portu twierdzą, że wydajność w 2014 roku wyniosła 6,4 mln TEU z posiadanej mocy przerobowej na poziomu 9,1 mln TEU, która wzrośnie do 10,8 mln TEU po przyłączeniu Terminala D.
Port Laem Chabang plasuje się na 23 miejscu najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie.