Rekordy w gdańskim porcie w roku 2015 pomimo kryzysu

Rekordy w gdańskim porcie w roku 2015 pomimo kryzysu

Rekordy w gdańskim porcie w roku 2015 pomimo kryzysu
Rekordy jakie zostały pobite w porcie Gdańskim w ubiegłym roku

Poprzedni rok był wyjątkowy dla Gdańskiego Portu, bardzo dobrze zresztą można to zobaczyć po liczbach. 36 milionów ton rozładowanych produktów, ponad 10-procentowy wzrost obrotów i szereg inwestycji o wartości prawie miliarda świetnie obrazują, jak wyglądało to wszystko w poprzednim okresie. Po pierwsze poprzedni rok był rokiem naprawdę dużych inwestycji. Na przykład ukończony został etap projektowy programu związanego z rozbudową nabrzeży, łączący się z powiększeniem głębokości toru wodnego. Duże inwestycje zostały poczynione w zakresie paliw. Sukcesem zakończył się początkowy z etapów naftowego terminala PERM, a także modernizacji poddano Terminal Paliw Płynnych, uzupełniając go nowoczesne wyposażenie do obsługi produktów pochodzenia naftowego. Nie zapomniano również o kontenerach, tu także inwestycje znacząco poprawiły codzienną ich obsługę w porcie. W minionym roku zaczęta została gruntowna rozbudowa kontenerowego terminala, a także znacznie zmodernizowano intermodalny terminal na Nabrzeżu Szczecińskim. Poza tym zrealizowano sporo mniejszych prac i projektów, które mają jednak całkiem znaczący na jakość i bezpieczeństwo obsługi rozładunków.

A przeładunków o różnym charakterze w minionym roku była w Porcie DTC ilość rekordowa, bo prawie 36 milionów ton. Najważniejszą ich część, bo blisko piętnaście milionów ton stanowiły różnego rodzaju paliwa, dało to dwadzieścia procent wzrostu w porównaniu z latami ubiegłymi. Doskonałe rezultaty również były w sektorze drobnicy, pomimo tego że panowało światowe spowolnienie, to w Gdańsku nie było to zupełnie odczuwalne. Prawie 12 milionów i wzrost w wysokości pięciu procent w porównaniu z rokiem 2014 to również liczby, jakie z pewnością dadzą spore powody do zadowolenia. Mimo że ograniczeniu uległa liczna jednostek kontenerowych, to mocno się zwiększył ich ogólny tonaż, i z takiego też powodu tak dobry wynik w tym segmencie. A tak naprawdę chyba największe wzrosty pojawiły się przy przeładunku węgla, w porównaniu z rokiem wcześnie jego ilość została zwiększona o 35 procent. Z kolei niezbyt duże spadki zanotowano przy zbożach, głównie z takiego powodu, że pozostałe porty także poszły w takim kierunku.
.