Początek rozmów o powstaniu nowego kontenerowego aliasu

Początek rozmów na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Początek rozmów na temat powstania nowego aliasu kontenerowego Rynek morskiego transportu znacząco opiera się na określonych formach współpracowania między kilkoma partnerami. Takie rozwiązania dają spore korzyści, przede wszystkim pozwalając na znacznie sprawniejsze kontrolowanie kosztów i więcej możliwości negocjacyjnych. Na dzień dzisiejszy graczem, który ma największe udziały na rynku transportu morskiego jest sojusz 2M, składający się z Maersk Line i MSC. W obecnej chwili 2M dysponuje statkami o pojemności ponad 2 miliony ton, obsługując kilka największych szlaków ze wschodu na zachód. Nieco w tyle są na liście trzy inne aliasy, to znaczy O3, CKYHE i G6, jednak póki co jeszcze one nie zagroziły pozycji lidera. Drugi w kolejności, czyli CKYHE dysponuje obecnie pojemnością równe dwa miliony ton, pozostali dwaj armatorzy jeszcze mniej. Lecz wszystko będzie na to wskazywać, że za niedługi okres czasu mogą nastąpić na rynku znaczne przetasowania na powyższej liście, gdyż jest kilka osób mających zamiary powołania do życia jeszcze większego podmiotu. Takie rzeczy przez minione lata niejednokrotnie miały miejsce, więc niewykluczone, że i aktualnie plany zostaną zrealizowane.

A tym właśnie pomysłem będzie nawiązanie bliskiej współpracy zaliczanego do większych armatorów z Chin Cosco z trzema innymi firmami z branży, to znaczy Evergreen, OOCL i CMA CGM. Powstały w taki sposób podmiot zmieni bardzo układ sił w całej branży, głównie redukując pozycję, jaką obecnie ma M2. Różne plany tego przedsięwzięcia są omawiane intensywnie już od kilku tygodni, i jeśli dojdzie wszystko do skutku, to będzie to jedno z ważniejszych wydarzeń w ostatnich latach. Aktualnie wszyscy potencjalni członkowie są póki co w jakiś innych aliasach, lecz sojusze te nie dawały jakiejś znaczącej przewagi nad M2. Po utworzeniu tak potężnego podmiotu sojusze pozawierane do tej pory znacznie się osłabią, choć już w chwili obecnej część z nich ma spore trudności. A tak naprawdę tego typu sytuacje to normalne zjawisko na rynku, żaden żadnego sojuszu nie zawiera się na zawsze i mogą się pojawić sytuacje, które zakończą jego żywot. Jak będzie w tym przypadku okaże się zapewne niebawem, póki co rozmowy są intensywnie prowadzone i być może w ciągu najbliższego czasu sytuacja ulegnie wyjaśnieniu.