Nowiutkie suwnice w tej chwili w drodze do BCT

Nowiutkie suwnice  już w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Już niebawem w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym przybędą kolejne nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Urządzenia są transportowane statkiem Zhen Hua 27, jaki dotrze do Gdyni w przybliżeniu 25.06.2015 roku.Innowacyjne suwnice będą tożsamymi modelami, jak te, jakie terminal nabył w styczniu tego roku. Cechuje je rozciągłość wielkości 48 metrów szacując od nabrzeża do ściany statku. Umożliwi to Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu obsługiwanie jednostek o 19 szeregach kontenerów na pokładzie.
Nowiutkie suwnice w tej chwili w drodze do BCT
Znamionuje to, że stanowimy gotowość do obsługi kontenerowców o wielkości do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Nabycie nowiusieńkich suwnic stanowi cześć projektu inwestycyjnego o wartości przeszło 200 milionów złotych, z których jakich znaczną częścią są środki Unii Europejskiej. Zakupy inwestycyjne sprzętu zezwolą na wzrost potencjału przeładunkowego BCT o połowę.Jednocześnie, wespół z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, wykonywana jest modernizacja terminalu kolejowego BCT włączająca m.in. przedłużenie istniejących torów, co pozwoli na równoczesną obsługę do 3 zespołów całopociągowych. Jest to o tyle istotę, że od kilku lat dostrzec wolno wzrastający udział przeładunków kolejowych w ogólnej liczbie działań doknywanych w BCT – trzyma się on na poziomie więcej niż 35 proc, nierzadko przekraczając 40 proc..Z początkiem marca wprowadzono dodatkowo system informatyczny EDI, który pozwala na przyspieszenie obiegu wiadomości pomiędzy BCT a jego petentami. Implementowany jest także system pozycjonowania kontenerów, co zezwoli na podniesienie prędkości przeładunków.

Te wszystkie inwestycje pozwalają nam prędzej obsługiwać kontenerowce . Dzięki temu swobodniej będzie nam zdobywać nowych zleceniodawców. Jesteśmy dodatkowo przygotowani na kolejne przemiany na rynku, w tym obsługiwanie coraz większych jednostek. W ciągu 2-3 lat uwieńczone będą inwestycje własne, jak i całego portu, by móc przyjąć takowe jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl